länge leve fattiga studenter

                             fattiga studenter
hey där! kom precis in från en fika med sofia, istället för att fika själv hemma så kom jag på att sofia hade lunch, så vi tog en kaffe latte ma's och lyxade till det med en kladdkaka med grädde till! helt underbart att kunna sitta ute. sommarn är här, nästan. får hoppas på att ett snöanfall inte överraskar oss, då blir vi nog depressed på riktigt. efter fikan traskade jag med henne till konsum, hon praktiserar där, köpte mig en ramlösa och en SOLO. under fikan diskuterade vi pengar.. hur man överhuvutaget ska kunna leva i sommar. jag sökte jobb på komunen, men blev nekad pga att alla som går i nian har fått jobb. och sen har jag sökt på en hel andra ställen, men de flesta vill ha någon som är arton. hur roligt är det? för det första måste jag bara påpeka det att de som går i nian iallafall får pengar över sommarn, gymnasie elever får fan inte det. det är väl ändå vi som borde få jobb då? lyllos alla jävlar som har snorrika föräldrar som kan betala alla event deras barn vill gå på utan att blinka. pass på dom! NEJ, LÄNGE LEVE FATTIGA STUDENTER SOM SKA LEVA LIVET I SOMMAR ÄNDÅ. det blir hembränt och fest vid sibylla! härliga tider.
nu ska jag sätta mig i solen läsa SOLO och dricka ramlösa med smak av jordgubb & lime, ny favorit! förut var det smultron.
hey på er,
H

Kommentarer
Postat av: isbl

Åh, Ramlösa!

2008-05-28 @ 00:49:19
URL: http://vimmlar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0