en nannys dagbok

hey där! sov verkligen alldeles för länge idag, men det kan nog bero på att jag inte släppte taget om boken jag håller på att läsa förän klockan började närma sig tre, halv fyra. boken heter iallafall en nannys dagbok och är skriven av Emma McLaughlin & Nicola Kraus! boken är helt super. rekomenderas verkligen. boken handlar om en kvinna som jobbat som nanny på olika ställen i flera år, vi får följa med henne medan hon arbeter för familjen X. kvinnan. mrs X i huset har aldrig tid för sin lille son, Grayer, hon är fullt upptagen med att ordna flotta tillställningar för att verka viktigt, svassa runt i sina gucci klackar och pampiga klänningar. väldigt själv upptagen och har inte en aning om att hennes man, grayers pappa, är otrogen med hans kollega. pappan, mr X, jobbar jämt och när han inte jobbar vänstrar han med den här kvinnan. Grayer är en sprallig, glad och social pojk, men längtar väldigt ofta efter närhet från sina föräldrar. Nanny blir fäst vid honom, hon blir behandlad av skit av Mr and Mrs X men kan inte lämna Grayer i sticket. vi får följa med Nanny på hennes tid hos familjen X, en bok fylld av humor, vänskap, intriger, klyftorna mellan de "överklass" och "medelklass" folket, och kanske även en liten kärleks historia för nannyn infinner sig.. ;) hur som, den är kanonbra, läs den!

nu ska jag städa mitt rum, jobba och sedan ska jag träffa lite folk.
ta hand om er !
                                                                                                                                                   image6

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0